woensdag 9 maart 2016

Maak je eigen glutenvrije ontbijtgranen.



                                                                       
         

Ontbijtgranen ... ik ben er gewoonweg verzot op! Sinds ik glutenvrij eet, maak ik ze zelf.
Ik zie daar alleen maar voordelen in. Mijn homemade granola is 100% glutenvrij, smaakvol, puur natuur zonder toegevoegde suikers en de granen die ik gebruik zorgen voor lagere bloedsuikerpieken dan tarwe. Je ziet ... glutenvrij eten heeft zo zijn voordelen.
In tegenstelling tot wat je zou denken is granola maken ook geen zwaar en tijdrovend werk!


Ingrediƫnten:

500g boekweitvlokken
200g quinoavlokken
50g pompoenpitten
50g zonnebloempitten
50g pistachenoten
50g amandelen
10g kaneel
25g agavesiroop

Werkwijze:

Doe de vlokken en de pitten in een kom. Hak de noten in stukken en voeg ze toe aan het mengsel. Overstrooi met de kaneel en de agavesiroop. Meng alles goed in de keukenmachine. Bedek een bakplaat met bakpapier en rooster de granola 20 minuten in een voorverwarmde oven van 180°C. Meng na 10 minuutjes alles eens goed door elkaar.
Laat afkoelen en bewaar deze granola in goed afgesloten bokalen gerust een drie Ć  vier weken.

Hiermee bereid je de lekkerste ontbijtjes ... deze morgen at ik yoghurt (kan je zeker vervangen door een lactosevrije variant op basis van soja) met groene appel, banaan en rozijntjes.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten